رأی دادگاه بدوی
در خصوص دعوی آقای م. الف. بطرفیت آقای و. ن. بخواسته مطالبه خسارت ایام از کار افتادگی از تاریخ 1392/12/16 لغایت 1393/4/8 با احتساب خسارت دادرسی ، بدین توضیح که حین جوشکاری برای خوانده افتاده و پای چپ ایشان ایشان شکسته شده و نتوانست در مدتی که اعلام گردیده کار کند و شکایت کیفری نموده و کارشناس محترم 70 درصد خوانده را مقصر تشخیص داده و دادگاه حکم به دیه صادر نموده است و حال تقاضای خسارت ناشی از کارافتادگی خود را دارم وخوانده نیز اعلام داشته که خواهان شکایت نموده و محکوم به پرداخت دیه شده ام و من کارگاه را بیمه کردم و بیمه دیه ایشان را پرداخت خواهد نمود و طرح دعوی مجدد ایشان بی اساس می باشد دادگاه نظر باینکه دیه هم ماهیت غرامت دارد و هم مجازات ،و قانون مسئولیت مدنی مربوط به قبل از تصویب قانون مجازات اسلامی می باشد و با تصویب قانون مجازات اسلامی و تعیین قانون دیات خواهان حق مطالبه خسارت علاوه بر دیه را ندارد مگر اینکه میزان دوا و درمان بیش از دیه باشد لذا دادگاه مستندا به ماده 197 قانون آئین دادرسی مدنی حکم به بیحقی خواهان وبلحاظ فقد دلیل کافی صادر و اعلام می دارد رای صادره ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه 216 دادگاه حقوقی تهران - مرتضی مجرد
رأی دادگاه تجدیدنظر استان
درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای م. ا. بطرفیت آقای و. ن. س. ازدادنامه شماره 52مورخ1394/1/30صادره ازشعبه 216دادگاه عمومی حقوقی تهران مبنی برصدورحکم بربیحقی تجدیدنظرخواه دردعوی مطالبه خسارت ایام ازکارافتادگی دادگاه باتوجه به مجموع اوراق پرونده وتحقیقات معموله وباعنایت به اینکه تجدیدنظرخواه دراین مرحله ازدادرسی ، دلیل خاص یامطلب متقنی درجهت تزلزل اساس دادنامه معترض عنه ابرازنکرده است وازسوی دیگر دادنامه مزبوربراساس دلایل ومدارک ابرازی صحیحا" اصداریافته است وازجهت انطباق بااصول دادرسی ومقررات قانونی فاقدایرادوخدشه قانونی است لذامستندا" به ماده 358قانون آیین دادرسی ضمن ردتجدیدنظرخواهی دادنامه فوق الذکر راتاییدواستوارمی نماید این رای حضوری و قطعی است.
شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - رئیس و مستشار
جلال فارسیجانی - سعید رضایی